روش های ساخت کاور هایلایت برای اینستاگرام

ساخت کاور هایلایت اینستاگرام با استفاده از خود اینستاگرام

تا به حال شده وارد یک پیج شوید و با حجم زیادی هایلایت نامرتب روبرو شوید؟ هایلایت­هایی که نه از اسم­شان و نه از شکل­شان نمی­توان محتوای آنها را متوجه شد! این وسط صاحب کسب­وکار است که ضرر می­کند و یک مشتری از دست می­دهد.

ساخت هایلایت اینستاگرام یکی از واجبات هر پیج است. ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مرتب کردن استوری­ها و دسته­بندی منظم آنها، چند هایلایت برای موضوعات مختلف مثل آدرس، راه­های ارتباطی و… بسازید. سپس برای هر کدام از آن ها کاور مخصوص به خودش را آماده کنید. با این کار هم پیج شما نظم بهتری پیدا می­کند و هم کاربران براحتی می­توانند به استوری­ها دسترسی داشته باشند. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول – وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و به قسمت استوری بروید.

مرحله دوم – سپس یک عکس از گالری انتخاب کنید و یا عکس جدیدی ثبت کنید. این کار فقط برای این است که ابزارهای استوری برایتان فعال شوند.  روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.

ساخت کاور هایلایت در اینستاگرام

مرحله سوم – به قسمت draw بروید.

مرحله چهارم –به کمک قلمو (1) از پایین صفحه، رنگ (2) بک­گراند هایلایت را انتخاب کنید.

ساخت کاور هایلایت

مرحله پنجم – انگشت‌تان را روی صفحه نگه دارید تا کل صفحه رنگی شود. سپس بر روی علامت تیک ضربه بزنید تا این مرحله به اتمام برسد.

مرحله ششم – به سراغ گزینه استیکر می‌­رویم و هر آنچه موضوع هایلایت است را سرچ می‌­کنیم. ما در اینجا قصد داریم برای هایلایت «آدرس»، کاور درست کنیم. به همین دلیل کلمه address را سرچ می­‌کنیم.

محله هفتم – از این صفحه اسکرین شات بگیرید و خارج شوید.

مرحله هشتم – حالا به صفحه اصلی پیج خودتان بروید و هایلایت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مرحله نهم – بعد از انتخاب هایلایت، روی سه نقطه پایین سمت چپ بزنید و از منوی باز شده، edit highlight را انتخاب کنید.

مرحله دهم –  صفحه جدید برای­تان باز می­شود. شما گزینه edit cover  را باید انتخاب کنید.

ساخت کاور هایلایت با خود اینستاگرام

مرحله یازدهم – صفحه جدیدی برایتان باز می­شود که باید به کمک لوگوی گالری، از پایین صفحه (تصویر سمت راست)، عکس مورد نظر را از گالری موبایل­تان انتخاب کنید (تصویر سمت چپ).

مرحله دوازدهم – آن را به گونه­ای تنظیم کنید که وسط قرار بگیرد. در پایان تیک را بزنید و تمام. با این کار خیلی راحت و سریع می­توانید برای تمام هایلایت­ها، کاور درست کنید.

این روش، ساده‌­ترین و سریع‌­ترین راه برای ساخت کاور هایلایت است، اما اگر به دنبال بک­گراندهای جذاب­تری هستید، پیشنهاد می­‌کنیم از سایر اپلیکیشن­‌ها کمک بگیرید.

برنامه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

بیش از 50 نوع اپلیکیشن وجود دارد که به شما برای ساخت کاور هایلایت کمک می­‌کنند. ما در اینجا دو نوع از آنها را بررسی کرده­‌ایم که طرز کارشان را با هم مرور می­‌کنیم.

ساخت کاور هایلایت با اپلیکیشن Canva

یکی از اپلیکیشن­‌های پرکاربرد برای ساخت کاور هایلایت، برنامه Canva است. این اپلیکیشن به جرأت یکی از بهترین­‌هاست و نه تنهای برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام، بلکه برای طراحی کاور پست‌ها، استوری، برنامه ساخت بنرهای توییتر و همچنین ساخت کاور برای پست­های فیسبوک و… نیز به کار می‌­آید. برای استفاده از آن، پیش از هر چیزی باید آن را بر روی موبایل خود نصب و اجرا کنید. اگر اندروید هستید آن را از گوگل پلی و اگر کاربران آیفون هستید آن را از اپ استور دریافت کنید.

مرحله اول – پس از باز کردن کنوا، آیتم Your stories  را پیدا کنید و بر روی گزینه see all کلیک کنید.

ساخت کاور هایلایت با اپلیکیشن کانوا

مرحله دوم – سپس Create Blank را انتخاب کنید تا یک تصویر با زمینه سفید برای شما ایجاد شود.

مرحله سوم – به کمک گزینه مربوط به تغییر رنگ، می­‌توانید رنگ مورد نظرتان را برای بک­‌گراند کاور هایلات اینستاگرام انتخاب کنید.

مرحله چهارم – پس از انتخاب رنگ مناسب زمان آن رسیده که یک متن، تصویر و یا آیکونی را به صفحه اضافه کنید. برای اینکار بر روی علامت “+” پایین صفحه کلیک کنید.

مرحله پنجم – در ادامه صفحه جدیدی برای‌تان باز می‌­شود، ابتدا بر روی گزینه element ضربه بزنید (1)، سپس با توجه به موضوعی که برای آن به دنبال ساخت کاور هایلایت هستید، کلمه مورد نظرتان را سرچ کنید (2).

مرحله ششم – بهتر است از آیکون­هایی استفاده کنید که به صورت وکتور هستند. بعد از انتخاب آیکون مورد نظرتان، روی آن ضربه بزنید و به گونه­ای تنظیم کنید که وسط صفحه قرار بگیرد. سپس از صفحه اسکرین­شات بگیرید و مابقی مراحل را مانند مرحله 8 به بعد “ساخت کاور هایلایت با خود اینستاگرام” ادامه دهید.

مرحله ششم – بهتر است از آیکون­‌هایی استفاده کنید که به صورت وکتور هستند. بعد از انتخاب آیکون مورد نظرتان، روی آن ضربه بزنید و به گونه‌­ای تنظیم کنید که وسط صفحه قرار بگیرد. سپس از صفحه اسکرین­شات بگیرید و مابقی مراحل را مانند مرحله 8 به بعد «ساخت کاور هایلایت با خود اینستاگرام» ادامه دهید.

طراحی کاور هایلایت با اپلیکیشن highlight cover

این اپلیکیشن نیز امکانات بسیاری در اختیار شما می­‌گذارد تا یک کاور حرفه‌­ای طراحی کنید. کار کردن با آن نیز ساده است. کافی است در وهله اول، آن را از گوگل پلی یا اپ­‌استور، دانلود کنید.

مرحله اول- وقتی وارد برنامه شدید، با تصویر زیر روبرو می­‌شوید. کافی است صفحه را به سمت پایین کنید و ببینید که در دسته­‌بندی­‌های مختلف، برایتان کاور هایلایت اینستاگرام آماده کرده­‌اند.

ایجاد کاور هایلایت با اپلیکیشن highlight cover

مرحله دوم – بر روی یکی از دسته‌­بندی­‌ها را به دلخواه ضربه بزنید و با توجه به موضوعی که برای آن به دنبال ساخت کاور هستید، یک تصویر را انتخاب کنید.

مرحله سوم – صفحه جدیدی با تصویری که انتخاب کرده‌­اید، برایتان باز می‌­شود. چهار گزینه پایین صفحه وجود دارد که به کمک آن‌ها به ترتیب می‌­توانید، رنگ بک­‌گراند (دایره قرمز)، قاب دور تصویر (دایره نارنجی)، نوع آیکون (دایره آبی) را تغییر دهید. به کمک گزینه چهارم نیز می­‌توانید متن دلخواه­‌تان را اضافه کنید (دایره بنفش).

بعد از اتمام کار و انجام تنظیمات، کافی است از صفحه موبایل­تان اسکرین­‌شات بگیرید و مابقی مراحل را مانند آنچه در بالا توضیح دادیم، ادامه دهید (مرحله هشت به بعد ساخت کاور هایلایت با خود اینستاگرام).

این دو اپلیکیشن برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام به شما کمک می‌­کنند، با این حال اگر به دنبال عکس­‌های خاص برای کاورهای‌­تان هستید، می­‌توانید از سایت‌­های زیر نیز کمک بگیرید، مانند:

  • Icons8
  • Icon Finder
  • Graphicburger
  • IconArchive
  • Iconshock
  • Freepik

سخن پایانی

تا به اینجا ما صحبت کردیم و خب متوجه شدید که انتخاب کاور مناسب برای هایلایت اینستاگرام، تأثیر زیادی بر ظاهر پیج­‌تان خواهد گذاشت. حالا نوبت شماست! آیا تا حالا شما برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام اقدام کرده‌­اید؟ آیا روش­‌ها و مراحلی که با هم مرور کردیم، برایتان مفید است؟ خوشحال می­‌شویم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیام در واتساپ
مشاوره رایگان
سلام سمیرا رویانی هستم، جهت دریافت مشاوره رایگان و ارتباط مستقیم با من میتوانید در واتس اپ پیام ارسال نمایید.