۲۰ نکته برای استخدام فروشنده

۲۰ نکته برای استخدام فروشنده

فروشنده‌ها بیشترین تماس را با مشتریان دارند و رفتار و کردارشان نقش مستقیم و مؤثری در خوشنامی و اعتبار مغازه و همچنین میزان فروش دارد. اگر در هنگام استخدام فروشنده دقت نکنیم در بلندمدت شاهد آثار مخرب بسیار زیادی خواهیم بود.

شما تمام سرمایه و آبروی خودتان را در اختیار فروشنده قرار می­‌دهید به همین جهت استخدام، آموزش و ارزیابی عملکردشان را جدی بگیرید.

۲۰ نکته:

  1. افرادی را انتخاب کنید که چهره دلنشین دارند و از پذیرش افراد عبوس و اخمو و بدعنق خودداری کنید. فروشنده باید احساسی، خونگرم و صمیمی باشد.
  2. افرادی را انتخاب کنید که تیپ متناسب با عرف بازار داشته باشند، لباس و موی آراسته و سروصورت مرتب از دیدگاه مشتریان داشته باشند.
  3. از پذیرش کسانی که از الفاظ نازیبا استفاده می­‌کنند خودداری کنید و افرادی را استخدام کنید که زیبایی گفتار داشته باشند.
  4. افرادی را انتخاب کنید که از سلامت جسمی برخوردار باشند. به همین منظور اخذ تعهدنامه مبنی بر اقرار به‌سلامتی، لازم است و حتماً آزمایش‌های پزشکی را جدی بگیرید.
  5. افرادی را استخدام کنید که پشت سر رئیس سابقشان حرف نمی­‌زنند و دلایل خارج‌شدنشان از محل کار قبلی را جست‌وجو کنید، حتماً با محل کار سابقشان تماس بگیرید. این تحقیقات اهمیت زیادی دارد.
  6. افرادی را استخدام کنید که هوش ریاضی خوبی دارند، اعداد و ارقام را می‌­شناسند، کار با ماشین‌حساب را بلد هستند. کار با کامپیوتر را در صورت لزوم بلد باشند. امتحان گرفتن از ایشان برایم موارد ضروری است.
  7. افرادی را انتخاب کنید که مثبت‌اندیش باشند. با آن‌ها صحبت کنید، در کلامشان مشخص می‌شود که منفی‌باف هستند یا مثبت‌اندیش. انسان‌های منفی‌باف در ناکامی‌هایشان زمین‌وزمان را مقصر می‌دانند و همیشه خودشان را بی­‌عیب می­‌دانند. اما انسان­‌های مثبت‌اندیش خودشان را مسئول زندگی­شان می­‌دانند.
  8. باید افرادی را استخدام کنید که از تجربه‌هایشان نکات ارزشمندی یاد گرفته‌اند و هر سالشان با سال گذشته فرق داشته است.
  9. افرادی که جستجوگر باشند و خودشان را از اطلاعات جدید بازار بهره‌مند کنند و در زمینه کاری­شان به دنبال یادگیری و آموزش باشند را استخدام کنید.
  10. افرادی را استخدام کنید که استعداد یادگیری خوبی داشته باشند و اهل مطالعه باشند. مثلاً یک متن به آنها بدهید و بخواهید برداشتشان را به شما بگویند.
  11. باید افرادی را انتخاب کنید که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و بدانند برای پرورش نقاط قوت و برطرف‌کردن نقاط ضعف، چه باید بکنند.
  12. افرادی را استخدام کنید که باادب باشند و احترام به بزرگ‌تر و احترام به مشتری را اصل اساسی بدانند.
  13. افرادی را که سعه‌­ی صدر بالا دارند. سریع عصبی نشوند، از کوره در نروند و در مقابل مشتری مقاومت و صبوری داشته باشند استخدام کنید.
  14. افرادی که از سلامت نفس و پاکی چشم برخوردار هستند را استخدام کنید.
  15. افرادی را استخدام کنید که پرتحرک، شاداب و خودکار باشند. از استخدام افراد تنبل خودداری کنید.
  16. افرادی را استخدام کنید که با جان‌ودل باور داشته باشند مشتری ولی‌نعمت ماست و خشنودی و رضایت مشتری با رعایت برد طرفین را اساس کسب‌وکار می‌دانند.
  17. بایستی افرادی که برای زیبایی و نظافت خودشان و مغازه، حساسیت نشان می‌­دهند را استخدام کنید.
  18. افرادی را استخدام کنید که حس خوبی از آن‌ها داشته باشید و تمایل داشته باشید که آن‌ها را کنار خانواده‌تان بنشانید.
  19. افرادی را استخدام کنید که مقاومت بالایی داشته باشند. ناامید نشوند و نه شنیدن برای آن‌ها سخت نباشد.
  20. افرادی را استخدام کنید که به شما، محصولاتتان و شرکتتان علاقه‌مند باشند.

جمع بندی

تمامی این مواردی که در بالا مطرح شد، در جلسات مصاحبه حضوری قابل‌بررسی هستند. کافی است از متقاضیان سؤالات درست و از قبل طراحی شده بپرسید تا بتوانید یک فروشنده عالی را استخدام کنید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیام در واتساپ
مشاوره رایگان
سلام سمیرا رویانی هستم، جهت دریافت مشاوره رایگان و ارتباط مستقیم با من میتوانید در واتس اپ پیام ارسال نمایید.